GOLF IV 4 Tempomat, fedélzeti computer, tankolásig megtehető km, vezérlőegység beállítások, PD TDI nehéz melegindítás

Tempomat

vw tempomatszereles golf4

A tempomat utólagos beépítése az összes dízel (TDI) és a legtöbb benzines motor esetében lehetséges. Benzines motor esetén motorkód és évjárat alapján tudjuk megmondani beszerelhető-e a tempomat.


A tempomat bekapcsolt állapotát a műszerfalon visszajelzi a zöld tempomat ikon.



Tempomat karról vezérelhető funkciók:

- Aktuális sebesség rögzítése: a kívánt sebesség elérésekor a tempomatos indexkar végén lévő alsó SET gombot megnyomva, az autó a gázpedál érintése nélkül tartja a beállított sebességet. Fék- illetve kuplungpedál érintésre automatikusan kikapcsol, gázadásra gyorsul, majd gázelvétel után újból visszaáll a beállított sebességre.

- Gyorsítás: lehetőség van a tempomat karról való gyorsításra is, a tempomat kar végén lévő felső gomb (RES) megnyomásával. Egyszeri rövid megnyomásra 3 km/h-val fog növekedni az autó sebessége, a tartós RES gombnyomás pedig folyamatos gyorsítást eredményez.

- Lassítás: ha már tempomattal közlekedik, akkor a SET gomb rövid megnyomására 3 km/h-át fog lassulni autója sebessége, tartósan nyomva tartva pedig folyamatos lassítás érhető el.

- Utolsó tárolt sebességre való visszagyorsítás: ha kikapcsolja a tempomatot (pl. fékezéssel), akkor a tempomat kar rövid idejű RES állásba mozgatásával az autó vissza fog automatikusan gyorsulni az utolsó tárolt sebességre. Természetesen kézi váltós autóknál ez csak abban az esetben működik, ha a váltó olyan sebességi fokozatban van, ami ezt lehetővé teszi.

Tempomat kezelési útmutató:
megtekintés
letöltés pdf-ben
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:

- tempomatos indexkar

- kábelköteg

- szakszerű beszerelés

- 1 év garancia


Tempomat beszerelés ideje: kb. 1-1,5 óra

Ár: utángyártott tempomatos kapcsolóval szerelve 20.000 Ft + ÁFA
eredeti (gyári) új tempomatos kapcsolóval szerelve 30.000 Ft + ÁFA

Az eredeti kapcsoló lényegesen jobb minőségű, ezért azt javasoljuk!

Fedélzeti computer

fedelzeti1 golf4fedelzeti2 golf4

fedelzeti3 golf4fedelzeti4 golf4

fedelzeti5 golf4fedelzeti6 golf4

A fedélzeti computer utólagos beépítésével az óracsoporton a következő hasznos funkciók megjelenítése válik lehetővé:


- pillanatnyi fogyasztás mérése [pl. 8,2 liter/100km]

- átlagfogyasztás [pl. 5,8 liter/100km]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta az autó átlagos fogyasztása

- menetidő [pl. 1:56]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta, járó motor mellett eltelt idő

- megtett km [pl. 102 km]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta megtett kilométer

- következő tankolásig megtehető út km-ben [pl. 60 km]: az óracsoport kiszámolja és megjeleníti, hogy az adott vezetési stílussal hány km-re elegendő még a tankban lévő üzemanyag.

- átlagsebesség [pl. 52 km/h]: a fedélzeti computer „lenullázása” utáni átlagsebesség

- külső hőmérséklet [oC] (ha van az autóban külső hőmérsékletérzékelő)



A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:

- komplett óracsoport multifunkciós kijelzővel

- ablaktörlő kar, a végén multifunkciós kezelőgombokkal

- kábelköteg

- szakszerű beszerelés

- 1 év garancia


Megjegyzés:

- mivel az óracsoportban is van immobiliser, ezért a kicserélése után újra kell tanítani a kulcsokat. Kérem, az autó összes kulcsa legyen Önnél.

- az óracsoport kicserélése után természetesen visszaállítjuk az eredeti adatokat (összesen megtett km, szervizkijelző)


Ára: 75.000 Ft

Tankolásig megtehető km

Amennyiben autója rendelkezik fedélzeti computerrel (kis MFA vagy nagy MFA kijelzővel) és 2002-es vagy annál újabb modell, lehetőség van egy újabb menüpont beállítására, ami a következő tankolásig megtehető km-et jeleníti meg.

 tankolasig golf4tankolasig1 golf4tankolasig2 golf4

Az elektronika a vezetési stílustól függően folyamatosan számolja, hogy a tankban lévő üzemanyaggal még hány kilométert tudunk megtenni. Ez az érték adott esetben még növekedhet is (pl. ha egy sportos vezetés után, áttérünk egy gazdaságos vezetési stílusra).


Az új menüpont beállítása a diagnosztikai csatlakozón keresztül történik, és kb. 10 percet vesz igénybe.


Ára: 8.000 Ft

Akció: tempomat beszereléssel együtt 8.000 Ft helyett 5.000 Ft!

Vezérlőegység beállítások

- szervizintervallum kijelző visszaállítása: a kötelező szerviz (olajcsere) elvégzése után javasolt a szervizintervallum kijelző (óracsoporton megjelenő villáskulcs szimbólum vagy service felirat) visszaállítása. Ez esetben az óracsoport automatikusan ismét tájékoztatni fog a következő szerviz eljövetele előtt (pl. 15.000 km vagy 1 év)

- szelektív ajtónyitás: a gyári távkapcsoló nyitás gombját megnyomva csak a bal első ajtó nyit. Az összes ajtó nyitásához dupla gombnyomás szükséges.

- menet közbeni automatikus ajtózárás: 15 km/h-ás sebesség fölé gyorsításnál az ajtók automatikusan bezáródnak és mindaddig zárva maradnak, míg ki nem húzzuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. Az ajtók belülről mindig nyithatóak maradnak, csak kívülről nem. Baleset esetén az elektronika automatikusan kinyitja az ajtókat.

- légzsák kikapcsolása: amennyibe autójában több légzsák van, kiválasztható melyik ne legyen aktív egy esetleges baleset bekövetkezése esetén. Hasznos lehet például kikapcsolni a jobb elsőt, ha gyerekülést teszünk az utas oldali első ülésbe és nincs az autóban kulcsos légzsák kikapcsoló.

- a fedélzeti computer nyelvének átállítása (pl. németről angolra)

- valós km kiolvasása: a TDI motorvezérlők egy része saját memóriában is tárolja az autó futásteljesítményét, így ezekből kiolvasható a ténylegesen futott km. Ez az adat független az óracsoport általmutatott km-től.


Ára: 1.000 Ft / funkció, de maximum 3.000 Ft (3 vagy több funkció beállítása esetén)


Speciális programozások:

- Óracsoport által kijelzett összes megtett km beállítása (pl. óracsoport csere után szükséges)

- TDI motorvezérlők belső tárolt km-ének beállítása (pl. óracsoport csere után szükséges)

- Új kulcs felprogramozása, immobiliser + távirányító (az anyagköltséget nem tartalmazza az ár)


Ára: 8.000 Ft

PD TDI nehéz melegindítás

A PD TDI motoroknál gyakori jelenség, hogy melegen a motor csak hosszas indítózás után indul be, feleslegesen „kínozva” az önindítót. Ha ez a jelenség csak meleg motornál jelentkezik (hidegen azonnal indul), akkor erre tudjuk a megoldást. Felesleges kicserélni a drága PD befecskendező elemeket és különböző alkatrészeket, mivel ez a probléma az autó diagnosztikai csatlakozóján keresztül szoftveresen is javítható. Ez a beavatkozás a motor más üzemállapotára nincs hatással, és szükség esetén bármikor visszaállítható a gyári szoftver is (nem szokott rá szükség lenni).


Szerelési idő: 15 perc

Ár: 10.000 Ft