Bemutatkozás
A tempomatszerelő
Szöllősi Zsolt vagyok (1978-ban születtem), mivel már gyerekkoromban is érdekeltek az autók, ezért úgy döntöttem, szakmai tanulmányaimat ez irányban kezdem el. A Fáy András Közlekedésgépészeti Műszaki Szakközépiskolában autóvillamossági szerelőnek tanultam, majd az érettségi után elvégeztem a technikus képzést. Ekkor úgy éreztem szakmailag szeretném még tovább fejleszteni magam, ezért beiratkoztam a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolára (mai nevén BMF), ahol a gépjármű elektronika szakirányt választottam. A gyakorlati napokat VW szakszervizben töltöttem el, ahol megkedveltem a szakmát, és a diploma megszerzése után több évig ott is dolgoztam. Majd egy német robotgyártó cégnél helyezkedtem el, mint elektronos konstruktőr. Emellett egyéni vállalkozóként foglalkoztam autóvillamosággal. Mivel a VW csoportos gyári extrák beszerelésére jelentősen megnövekedett az igény, így 2011 év elején megalapítottam a CAR-NAVI-SYSTEMS Kft.-t. Azóta főállásom egyben a hobbim is.
A tempomat szerelés
A VW csoportos autók tempomat beszerelésére specializálódtam, mivel felismertem, hogy az autók többségének elektronikája már fel van készítve a tempomat funkciók kezelésére, így a beszerelés egyszerű, gyors (30 perctől 1,5 óráig), nem jár semmilyen veszéllyel. Számomra legfontosabb a vevő elégedettsége, ezért rendelkezek a szükséges gyári célszerszámokkal és kizárólag eredeti alkatrészeket használok a beszereléskor, amik hosszútávon is megbízhatóan működnek. Mivel az utólag beszerelt tempomat, minden tekintetben 100%-ban megegyezik a gyárilag beépítettel, viszont árban lényegesebben olcsóbb (gyakran az utólagos beépítés kevesebb, mint a fele a gyári listaárnak) ezért egyre gyakrabban keresnek meg a szalonokból frissen kiguruló, új autókkal is. A szakszerű utólagos beépítés a gépjármű garanciáját nem veszélyezteti, mivel gyári alkatrészek kerülnek beépítésre, így az autó elektromos rendszerében semmilyen változás, hibakód, stb. nem keletkezik.
A tempomatszerelés menete
Röviden néhány szót a beszerelés menetéről. VW, Seat és Skoda márkájú autóknál (kivétel a 2005 utáni Passat modellek) az eredeti indexkar kerül kicserélésre egy vele megegyező formájú és kinézetű karra, amin már rajta vannak a tempomat kezelésére szolgáló gombok, kapcsoló. A kar kicseréléséhez le kell venni a kormányt, a kormányburkolatot és egyes típusoknál be kell kábelezni az előkészített tempomat csatlakozóig. Az Audik többségénél (valamint a 2005 utáni Passat-oknál) a tempomat kezelőszerve egy önálló kis kar, ami az indexkar alatt helyezkedik el, a beszerelés menete hasonló az előbb leírtakhoz. Mivel bekerül az új tempomat kar, ezért az alsó kormányburkolatból is egy nagyobb kivágású szükséges. Ezt több műhelyben úgy oldják meg, hogy a régi kormányburkolatot kivágják, nálunk viszont minden esetben a gyári technológiának megfelelően kicseréljük egy újra, így biztosított az összeszerelés utáni tökéletes illeszkedés.