Tempomat
A tempomat utólagos beépítése az összes motorváltozat esetében lehetséges.
Ennél a modellnél a tempomat vezérlő jeleit (pl. gyorsítás, lassítás) a kormányelektronika továbbítja CAN buszon keresztül a motorvezérlő egységnek, viszont erre nem mindegyik kormányelektronika képes. Tudásszintet illetően 3 kategóriát különböztethetünk meg:
ˇ Lowline kormányelektronika: csak az alapfunkciók vezérlésére képes, mint pl. komfortindex, ablaktörlő vezérlés, stb.
ˇ Midline kormányelektronika: az alapfunkciókon felül, képes a tempomat és a fedélzeti computer vezérlésére is.
ˇ Highline kormányelektronika: az alapfunkciókon felül, képes a tempomat, fedélzeti computer és a multikormány vezérlésére is.
A fentiekből már megállapítható, hogy amelyik autóban nincs fedélzeti computer (fogyasztásmérő), azoknál a tempomat működéséhez szükséges a kormányelektronika modul kicserélése is (Lowline-ról minimum Midline-ra).
A tempomat bekapcsolt állapotát a műszerfalon visszajelzi a zöld tempomat ikon.
Tempomat karról vezérelhető funkciók:
- Aktuális sebesség rögzítése: a kívánt sebesség elérésekor a tempomatos indexkar végén lévő alsó SET gombot megnyomva, az autó a gázpedál érintése nélkül tartja a beállított sebességet. Fék- illetve kuplungpedál érintésre automatikusan kikapcsol, gázadásra gyorsul, majd gázelvétel után újból visszaáll a beállított sebességre.
- Gyorsítás: lehetőség van a tempomat karról való gyorsításra is, a tempomat kar végén lévő felső gomb (RES) megnyomásával. Egyszeri rövid megnyomásra 3 km/h-val fog növekedni az autó sebessége, a tartós RES gombnyomás pedig folyamatos gyorsítást eredményez.
- Lassítás: ha már tempomattal közlekedik, akkor a SET gomb rövid megnyomására 3 km/h-át fog lassulni autója sebessége, tartósan nyomva tartva pedig folyamatos lassítás érhető el.
- Utolsó tárolt sebességre való visszagyorsítás: ha kikapcsolja a tempomatot (pl. fékezéssel), akkor a tempomat kar rövid idejű RES állásba mozgatásával az autó vissza fog automatikusan gyorsulni az utolsó tárolt sebességre. Természetesen kézi váltós autóknál ez csak abban az esetben működik, ha a váltó olyan sebességi fokozatban van, ami ezt lehetővé teszi.
Tempomat kezelési útmutató:
megtekintés
letöltés pdf-ben
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- eredeti új VW tempomatos indexkar
- kábelköteg (amennyiben szükséges)
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Tempomat beszerelés ideje: a beszerelési idő nagymértékben függ az autó gyártási idejétől, ugyanis a 2005 augusztus után gyártott típusok esetén (2006-os modellévtől) a tempomat vezetéke már benne van a kábelkötegben, így a beszelésnél vezetékek behúzása már nem szükséges.
2005-ös modellévig: kb. 1 óra
2006-os modellévtől: 20 perc
Autója modellévét az alvázszám alapján ellenőrizheti, hátulról a 8. karakter (pl. ha 6-os, akkor autója 2006-os modell).
Ár:
Ha van az autóban fedélzeti computer (fogyasztásmérő): 25.000 Ft + ÁFA-tól*
Ha nincs az autóban fedélzeti computer (fogyasztásmérő): 50.000 Ft + ÁFA-tól*
*Megjegyzés: 2006 előtti modellnél +5.000 Ft + ÁFA a bekábelezés
Keréknyomás-ellenőrző rendszer
A keréknyomás-ellenőrző rendszer utólag beépíthető, mivel az autó elektronikája elő van készítve erre a funkcióra.
Működésének alapja:
Az ABS elektronika figyeli mind a 4 kerék forgási sebességét, illetve a kormányszögelforduás érékelőtől kapott érték alapján „tudja” azt is, hogy az autó egyenesen halad vagy éppen kanyarodik. Mivel ezek az információk már rendelkezésre állnak, ezekből az ABS elektronika már érzékeli, ha valamelyik kereke lapos az autónak. A lapos kerék kisebb átmérőjű, ezáltal egyenes menetben a forgási sebessége nagyobb a többi kerékhez viszonyítva.
Kezelése:
A keréknyomás-ellenőrző rendszer beépítésekor a középkonzolba, gyári helyre beszerelésre kerül egy eredeti nyomógomb. Ezzel a gombbal tudjuk ellenőrizni a rendszer megfelelő működését, illetve az alapbeállítást is ezzel végezhetjük el. A rendszer másik eleme a műszerfalon lévő sárga gumi szimbólum, benne egy felkiáltó jellel. Ha mind a 4 kerékbe beállítottuk a megfelelő guminyomást, akkor a középkonzolon lévő guminyomás-ellenőrző gombját nyomva kell tartani 3 másodpercig (ez idő alatt a műszerfalon világit a keréknyomás-ellenőrző ikon), majd hallható egy hangjelzés, ami a sikeres alapbeállítást nyugtázza. Ezzel el is végeztük az alapbeállítást, a rendszer elindulás után automatikusan felméri az egyes kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét és később ehhez fog viszonyítani. Az alapbeállítást akkor ajánlott elvégezni, ha kereket cserélünk, vagy állítunk a guminyomáson. Az alapbeállítást követően a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét, és ha valamelyikből csökken a nyomás, akkor erre hang és fényjelzéssel (az óracsoportban lévő sárga keréknyomás-ellenőrző lámpa világít) figyelmeztet.
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- Eredeti új VW keréknyomás-ellenőrző nyomógomb
- kábelköteg
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Ára: 20.000 Ft
Multikormány
Ennél a típusnál lehetőség van a multikormány utólagos beszerelésére. A gyári multikormány minden esetben bőrkormány és a világítás felkapcsolásával a benne lévő gombok pirosan világítanak.
Multikormányról vezérelhető funkciók:
- Rádió hangerősségének állítása
- Fedélzeti computer kezelése (váltás az egyes kijelzett funkciók között, memóriák nullázása)
- „MFA+” óracsoport esetén (nagy fedélzeti computer kijelző) a multikormányról kiválasztható az óracsoporton megjelenő grafikus menü (pl.: MFA, Audio, Navigation, Telefon, Einstellungen, stb.). Az adott menükön belül a multikormányról vezérelhetjük a kívánt funkciókat (pl. gyári Bluetooth-os kihangosító esetén a telefonkönyvből kiválaszthatjuk a nevet és kezdeményezhetünk hívást a kormányról)
- Hangvezérlés indítása (gyári telefonkihangosító esetén)
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- eredeti bőr VW multikormány gombokkal és vezérlő modullal
- kormányelektronika (Highline)
- kábelköteg átalakítása
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Ár: 80.000 Ft (a jó állapotú eredeti bőrkormányt be tudjuk számítani 10.000 Ft-ért)
Navigáció
Főbb tulajdonságai:
- érintőképernyő
- beépített 30GB-os HDD (merevlemez): feltelepített legfrissebb Nyugat –Európa térképpel (Magyarország is utca, házszám szinten), továbbá zenék is másolhatók rá
- Beépített TMC vevő: baleset, forgalmi dugó vagy útzár esetén automatikusan felajánl egy elkerülő utat és arra navigál (Magyarországon ez a szolgáltatás még sajnos nem működik)
- SD kártyaolvasó: a kártyáról MP3 és WMA formátumú zenék lejátszása
- CD/DVD olvasó: alkalmas DVD filmek lejátszására is. Mivel a navigációs térkép a HDD-n van, így a navigáció használata közben is hallgathatunk CD-ről zenéket
- Multikormányról vezérelhető
- MFA+ (nagy fedélzeti computer) esetén az óracsoporton is megjelenik a navigáció (pl., utcanevek, iránytű, kirajzolt körforgalom, stb.), a hallgatott rádió neve, SD kártyáról, CD-ről, vagy HDD-ről lejátszott szám címe, stb.
- A német nyelvű VW MFD3 RNS 510 kezelési (használati) utasítás letölthető innen
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- eredeti VW RNS 510 navigációs fejegység (PIN kóddal)
- GPS antenna
- legfrissebb Nyugat-Európa térkép a HDD-re telepítve (Magyarország is utca és házszám szinten)
- antenna átalakító adapter
- szakszerű beszerelés
Ár: 250.000 Ft + ÁFA
VW MFD2 DVD gyári navigáció
Főbb tulajdonságai:
- CD/DVD olvasó: alkalmas audió CD-k lejátszására és navigációs DVD-k beolvasására
- Beépített TMC vevő: baleset, forgalmi dugó vagy útzár esetén automatikusan felajánl egy elkerülő utat, és arra navigál (Magyarországon ez a szolgáltatás még sajnos nem működik)
- Multikormányról vezérelhető
- MFA+ (nagy fedélzeti computer) esetén az óracsoporton is megjelenik a navigáció (pl., utcanevek, iránytű, kirajzolt körforgalom, stb.), a hallgatott rádió neve, CD-ről lejátszott szám, stb.
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- eredeti VW MFD2 DVD (Ver. C, krómgombos) navigációs fejegység (PIN kóddal)
- eredeti VW Európa térkép a DVD-n (Magyarország is utca és házszám szinten)
- GPS antenna
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Ár: 110.000 Ft + ÁFA
Telefonkihangosító
Ebbe a modellbe lehetőség van a gyári Bluetooth-os telefonkihangosító utólagos beépítésére.
Előnyei a többi (pl. Nokia) kihangosítóval szemben:
- tökéletes hangminőség mind az autóban, mind a telefon másik végén lévő személynél
- minden alkatrész a gyári helyére kerül beépítésre (pl. a mikrofonnak ki van alakítva a hely a belső világítás lámpában), így nem látszódik semmi az utastérben (nem kell semmi kezelőt a műszerfalra fúrni, ragasztani)
- együttműködik a kocsi többi elektronikájával (pl. „MFA+” kijelző esetén az óracsoporton megjelenik a hívó partner telefonszáma/neve, kimenő és bejövő hívások, megjeleníthetjük a telefonkönyvet)
- hatalmas belső memóriával rendelkezik (első párosításnál automatikusan letölti és eltárolja a telefonkönyvet, több ezer név-szám tárolására képes)
- több telefon is párosítható hozzá (ez esetben letölti és tárolja minden egyes párosított telefon telefonkönyvét, melyet bizonyos idő elteltével automatikusan frissít)
- multikormányról is vezérelhető
- MFD3 (RNS 510) navigációról számos telefonos funkció megnézhető, vezérelhető (pl. telefon felvétel/letétel, megjelenik a rádió kijelzőjén a telefon térerősség, kimenő és bejövő hívások, telefonkönyv, tárcsázhatunk új számot a rádióról, stb.). Az RNS-510 navigációba elmenthetünk a telefonkönyvünktől függetlenül neveket és számokat, amiket egy gombnyomással felhívhatunk.
- diagnosztizálható: az autó diagnosztikai csatlakozóján keresztül ugyanúgy lehet vele kommunikálni, mint a többi vezérlőegységgel (pl. motorelektronika). Rendelkezik saját hibatárolóval, és számítógéppel módosíthatjuk a beállításait is.
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- eredeti új VW Bluetooh telefon vezérőegység
- gyári új VW Bluetooth antenna
- eredeti új VW mikrofon
- kábelköteg
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Ár: 90.000 Ft
Fedélzeti computer
A fedélzeti computer utólagos beépítésével az óracsoporton a következő hasznos funkciók megjelenítése válik lehetővé:
- pillanatnyi fogyasztás mérése [pl. 8,2 liter/100km]
- átlagfogyasztás [pl. 5,8 liter/100km]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta az autó átlagos fogyasztása
- menetidő [pl. 1:56]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta, járó motor mellett eltelt idő
- megtett km [pl. 102 km]: a fedélzeti computer „lenullázása” óta megtett kilométer
- következő tankolásig megtehető út km-ben [pl. 60 km]: az óracsoport kiszámolja és megjeleníti, hogy az adott vezetési stílussal hány km-re elegendő még a tankban lévő üzemanyag.
- átlagsebesség [pl. 52 km/h]: a fedélzeti computer „lenullázása” utáni átlagsebesség
- külső hőmérséklet [oC]
- szöveges figyelmeztető üzenetek megjelenítése (pl. nyitva lévő ajtó esetén
A feltüntetett ár az alábbiakat tartalmazza:
- komplett óracsoport multifunkciós kijelzővel
- ablaktörlő kar, a végén multifunkciós kezelőgombokkal
- kormányelektronika (Midline)
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia
Megjegyzés:
- mivel az óracsoportban is van immobiliser, ezért a kicserélése után újra kell tanítani a kulcsokat. Kérem, az autó összes kulcsa legyen Önnél.
- az óracsoport kicserélése után természetesen visszaállítjuk az eredeti adatokat (összesen megtett km, szervizkijelző)
Ára: 80.000 Ft + ÁFA
Akció: Fedélzeti computer + tempomat együttes beszerelése 100.000 Ft + ÁFA!
Vezérlőegység beállítások
A diagnosztikai csatlakozón keresztül az alábbi beállítások végezhetőek el:
- szervizintervallum kijelző visszaállítása: a kötelező szerviz (olajcsere) elvégzése után javasolt a szervizintervallum kijelző (óracsoporton megjelenő villáskulcs szimbólum vagy service felirat) visszaállítása. Ez esetben az óracsoport automatikusan ismét tájékoztatni fog a következő szerviz eljövetele előtt (pl. 15.000 km vagy 1 év)
- szelektív ajtónyitás: a gyári távkapcsoló nyitás gombját megnyomva csak a bal első ajtó nyit. Az összes ajtó nyitásához dupla gombnyomás szükséges.
- menet közbeni automatikus ajtózárás: 15 km/h-ás sebesség fölé gyorsításnál az ajtók automatikusan bezáródnak és mindaddig zárva maradnak, míg ki nem húzzuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. Az ajtók belülről mindig nyithatóak maradnak, csak kívülről nem. Baleset esetén az elektronika automatikusan kinyitja az ajtókat.
- automatikus komfortzárás: a gyári beállítás szerint, ha felszeretnénk húzni az elektronos ablakokat a gyári távkapcsolóról, akkor mindaddig nyomva kell tartani a zárás gombot, amíg az összes ablak be nem zárt. A vezérlőegység beállítása megváltoztatható úgy, hogy a távkapcsoló rövid megnyomására még nem húzza fel az ablakokat, hosszabban nyomva (kb. 1-2 másodpercig) pedig automatikusan felhúzza az összes az összes ablakot + ha van gyári napfénytető, akkor bezárja azt is.
- Coming Home (hazakísérő fény): ha a világításkapcsolót bekapcsolt állapotban hagyva állítjuk le autónk motorját, akkor a tompított világítás egy előre beállítható ideig (alapbeállítás 30 másodperc) világítani fog, majd automatikusan lekapcsol. Az a veszély nem áll fent, hogy lemeríti az autó akkumulátorát, mert minden esetben teljesen lekapcsolódnak a lámpák. Ha a Coming Home funkció be van kapcsolva, akár maradhat is mindig bekapcsolt állapotban a világításkapcsoló.
- Leaving Home: a távirányító nyitás gombját megnyomva a tompított világítás egy előre beállítható időre (alapbeállítás 30 másodperc) felkapcsol. A világítás a távkapcsoló nyitás gombjára mindig felkapcsolódik, függetlenül attól, hogy a világításkapcsoló milyen állapotban van (pl. kikapcsolt).
- légzsák kikapcsolása: amennyibe autójában több légzsák van, kiválasztható melyik ne legyen aktív egy esetleges baleset bekövetkezése esetén. Hasznos lehet például kikapcsolni a jobb elsőt, ha gyerekülést teszünk az utas oldali első ülésbe és nincs az autóban kulcsos légzsák kikapcsoló.
- biztonsági öv bekötésére figyelmeztető lámpa és hangjelzés kikapcsolása: ha nem kapcsolja be biztonsági övét, a műszerfalon egy piros figyelmeztető lámpa jelenik meg, és 20 km/h-ás sebesség fölé gyorsítás után figyelmeztető hangjelzés is hallható. Amennyiben ez zavarja Önt, kikapcsolható a figyelmeztető jelzés (mind a fény-, mind a hangjelzés).
- a fedélzeti computer nyelvének átállítása (pl. németről angolra)
- kanyarkövető első ködlámpa bekapcsolása (2007-es modellévtől): álló helyzetben illetve alacsony sebességnél amerre kanyarodunk vagy indexelünk, azaz oldali első ködlámpa automatikusan felkapcsolódik, ezzel jobban bevilágítva a kanyart.
- valós km kiolvasása: az SDI és TDI motorvezérlők saját memóriában is tárolják az autó futásteljesítményét, így ezekből kiolvasható a ténylegesen futott km. Ez az adat független az óracsoport általmutatott km-től.
Ára: 1.000 Ft / funkció, de maximum 3.000 Ft (3 vagy több funkció beállítása esetén)
Speciális programozások:
- Óracsoport által kijelzett összes megtett km beállítása (pl. óracsoport csere után szükséges)
- TDI motorvezérlők belső tárolt km-ének beállítása (pl. óracsoport csere után szükséges)
- Új kulcs felprogramozása, immobiliser + távirányító (az anyagköltséget nem tartalmazza az ár)
Ára: 8.000 Ft
PD TDI nehéz melegindítás
A PD TDI motoroknál gyakori jelenség, hogy melegen a motor csak hosszas indítózás után indul be, feleslegesen „kínozva” az önindítót. Ha ez a jelenség csak meleg motornál jelentkezik (hidegen azonnal indul), akkor erre tudjuk a megoldást. Felesleges kicserélni a drága PD befecskendező elemeket és különböző alkatrészeket, mivel ez a probléma az autó diagnosztikai csatlakozóján keresztül szoftveresen is javítható. Ez a beavatkozás a motor más üzemállapotára nincs hatással, és szükség esetén bármikor visszaállítható a gyári szoftver is (nem szokott rá szükség lenni).
Szerelési idő: 15 perc
Ár: 10.000 Ft